Korespondenční cvičení 06 – míčky (pokračování)

Trocha komentování k 2. videu korespondenčního cvičení:

Jeden míček

  • házíme pod rukou přímo ven, chytáme a házíme tou samou rukou. Potřebná je hlavně práce zápěstí, abychom míček vyhazovali nahoru, a ne do strany, jak jsem vám na videu taky jednou předvedla. Pro ilustraci.

  • házíme pod druhou rukou, která míček i chytá.

  • natažená ruka pustí míček a druhá, která je u těla (může být i v krytu) v okamžiku puštění vystřeluje a chytá. Neohýbáme se v zádech, jdeme jakoby do dřepu. Tento cvik lze cvičit i více dynamicky, příp. se můžete po chycení míčku vracet rukou co nejrychleji k tělu. Další možností je nechat míček schválně spadnout níž a chytat co nejblíž k zemi. Dělali jsme to s Ivanem a konzervami. Au.

Dýcháte? Máte mírně pokrčené nohy? Stabilitu? Bezva. Přidáme si další míček.

Dva míčky

  • házíme rovně vzhůru – chytáme stejnýma rukama.

  • házíme rovně vzhůru – chytají křížové ruce.

  • křížem vzhůru – chytáme tentokrát zespodu! Budeme to potřebovat.

  • křížem vzhůru – ty samé pohyby, ale vyhazujeme postupně. Neboli sériově. Pamatujete na zapojování obvodů ve fyzice?

Tři míčky

  • cvik zůstává stejný, házíme křížem vzhůru + 3.míček držíme v ruce. Zvykáme si držet míček v ruce, zatímco dvěma dalšími házíme.

  • křížem vzhůru – všechny míčky ve vzduchu – žonglujeme!

Všechny tyto dovednosti se vám budou hodit nejen ve cvičení, ale i v běžném životě. Všimnete si možná, že jakoby mimochodem začnete chytat padající věci. Postřehnete pohyb, který byste dřív zrakem nezachytili. Navíc se vám krásně zvrásní mozek.

Rozloučím se legendárně: Počkej na tatami!

Hlava

PS: Za spolupráci děkuju Luďkovi a Ivanovi.